* Идеален град –  концепция за план на град, замислен в съответствие с  повелите на определени „рационални“ или „морални“ цели.
„Идеална“ та природа на такъв град може да обхване морални, духовни и юридически правила  на гражданското общество, но предимно начините, по които те се реализират чрез градските структури, включително сгради, улично оформление и др. Чертежите на идеалните градове  са базирани на мрежи (в имитация на Римското градоустройство, където терминът възниква) или други геометрични модели. Идеалният град често представлява  опит да се установят утопични идеали на местно ниво в градското разпределение, пространствата за живеене и местата за отдих, но  не до равнището на културния или цивилизационен мащаб на идеалите в класическите утопии като тази на Сър Томас Мор

 

цитат от WIKIPEDIA

 

 

* Утопия (от гръцки: οὐ – „не“ и τόπος – „място“, т. е. „не място“ или „място, което не съществува“) изобразява един желан, съвършен свят, който е различен от реално съществуващия. Понятието е въведено от Сър Томас Мор на  гръцки в произведението му от 1516 г. Utopia.

 

цитат от  WIKIPEDIA      

 

 

* Фотография (на старогръцки: φως / φωτοςсветлина и γραφωпиша, писец, четка; светопис – техника на рисуване със светлина). Фотографията е едновременно теория, техника и метод за съхраняването на видими образи и клон от графичните изкуства, използващ тези техники като средство. В по-общия смисъл на думата фотографията е изкуство за получаване на фотоснимки, където основният творчески процес се заключава в търсене и намиране на композиция, подходящо осветление и момент.

 

цитат от  WIKIPEDIA

 

 

 

 

DSC00350 3 4

 „ПОСТ“- ИДЕАЛНИЯТ ГРАД.     ФОТОУТОПИЯ.

 фотоколажи на Загреб

 

 

 

…За първи път в непознат град, с изострени сетива, и  той да ми харесва – не ми е за пръв път.  Не си представям и да ми омръзне. Да усетя пулса му, да се задвижа в неговото време с неудържимо растящото желание да го обхвана – всеки път  е като “за пръв път”… Но, изненадващо, първата ми разходка   в центъра на Загреб [март, 2015] … ме упои.  Отсъствието на туристически навалици и глъчка около забележителностите на града беше толкова натрапчиво, че си мислех – градът е отворен само за мен,   в  мираж съм.  Пространството, обаче,  не излъчва нито застиналост, нито преднамерена бутафорност. Всеки фрагмент от предметния свят сякаш  вдишваше и издишваше като здрав  и спокоен човешки корпус в свое си темпо.  А усещането, че образите плават наоколо  и  досега не ме  напуска.

Наричат Загреб „ИДЕАЛНИЯТ ГРАД НА XIX-И ВЕК“. Колажите  са направени на основата на цифрово заснети сгради  и площади в центъра му, където Австро-унгарската  архитектура плавно се разминава  със знаци от  ренесанса, от барока, готиката, модерните остъклено-алуминиеви банки или традиционните местни орнаменти. С фотонамесата после  обектите се превърнаха в нови, несъществуващи  в автентичното пространство образи –  в една дигитално постигната, друга реалност. Целта на постобработката ми не беше козметично да “подобрявам” облика на документираните обекти. Сериите представляват  опит да пресъздам емоцията си за духа на града:  парчетата от всевъзможни времена, носещи се   в общото безвремие.

 

 

 

mejdinka2DSC00309 copy

 

mejdinka2

mejdinka2DSC00354 2

mejdinka2

mejdinka2DSC00134 2

mejdinka2

mejdinka2

mejdinka2

DSC00283 1 1

zagrebmejdinka2

 

mejdinka2

mejdinka2 mejdinka2

 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Ideal_City_%28painting%29#/media/File:Fra_Carnevale_-The_Ideal_City-_Walters_37677.jpg

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s