ВЪЗТОРГ И КРАХ НА ЛЮБОВТА / 2014

Музика, либрето и постановка – Бойко Богданов;
Диригент – Георги Тодоров; Хореография – Мила Искренова; Тенор – Бойко Цветанов; Сопран – Цветелина Малджанска; Танц– балет „Арабеск“;
Актьори: Йордан Петков, Димитър Иванов, Мила Иванова,  Батбаян Драган Милев, Боряна Атанасова; Музикално изпълнение – Оркестър на БНР;       Звукозапис- Студио 1 на БНР;

▲ ✎ мултимедия, визуализация  в реално време, сценография, селекция на костюми;

 КОПРОДУКЦИЯ НА НАРОДЕН ТЕАТЪР  “ИВАН ВАЗОВ”, ИМПРЕСАРСКА АГЕНЦИЯ “ОРФИКА” И БАЛЕТ “АРАБЕСК”
Закриване на ММФ “СОФИЙСКИ МУЗИКАЛНИ СЕДМИЦИ” – 44то издание, 2013г.

***** Номинация за „Кристална лира“ 2013. Балет – „Арабеск“

#

01 24 23 22

 

„ВЪЗТОРГ И КРАХ НА ЛЮБОВТА”
e ново българско музикално-сцениично произведение
в жанра на модерния балет и танцовия театър. Музикалният език на творбата е в традицията на късния постромантизъм. В спектакъла освен завладяващата красота и хармония на жеста и танца, с една атрактивна кинематографична визия са включени и текстове от класически шедьоври на световната любовна лирика. С активна роля на мултимедията, това е една поетична приказка за срещата, извисяването, духовното ликуване, нирваната на блаженството, а после – катастрофата, краха и непостижимата Тишина на Вечността след края на любовното тържество.

8 7

 

 


 

„…

Това е в пълния смисъл на думата съвременен спектакъл. В него се движат почти паралелно няколко линии. От една страна е танцът, от друга вървят театрални епизоди, които се развиват на авансцената във вид на театрален свръхреализъм. И отзад има една линия на мултимедия на Цвета Богданова, която пък дава общия контекст, усещането за време, ситуация, атмосфера.
Музиката е много мащабна. Има музикални части, изградени на принципа на колажа, който включва различни мотиви от революционни напеви от XX-и век, като химни, маршове, манифестации. Така че носи този мащаб на епохата. И всъщност това, което направих аз с “Арабеск”, беше като контрапункт – темата за човека, който трябва да устоява на набезите на политическите не процеси, а катастрофи.

Знаем, че XX-и век беше изключително жесток в това отношение – две световни войни, не знам колко революции, които в крайна сметка обикновеният човек понася, но много често трябва да се спасява, като емигрира; бяга, за да оцелее, за да търси щастието си, да запази любовта си. Така че всъщност това беше основната тема в танца – странстващият човек.

…“

> фрагмент от интервю на Боряна Антимова с  хореографа Мила Искренова.    Цялото интервю можете да прочетете тук

 

 


 

20

 

19

 

18

 

17

 

16

 

15

 

14

 

13

 

12

 

11

 

10

 

9

 

6

 

 

45

 

 

3 2

 

 

126 2527

снимки: Костадин Чернев и личен архив


 

Впечатления от спектакъла  на фотографа  Зафер  Галибов :

“ Самото движение не ме е трогвало досега. Винаги съм го смятал за даденост. Някой се движи. Всичко се движи. Чрез танцовия театър на Пина се научих да ценя жестове, поза, поведение, езика на тялото – и чрез нейната работа се научих да ги уважавам. Преоткривам ги всеки път, когато видя творба на Пина.
Често като ударен от гръм научавам отново и отново, че най-простото и най-очевидното е най-трогателно – какво съкровище е скътано в нашите тела, да имаш способността да изразиш себе си без думи! Колко много истории могат да бъдат разказани без помощта дори на едно изречение…“, признава Вендерс.

Същото безсловесно взривяване на сетивата и мисълта предизвиква и поредният спектакъл на балет „Арабеск” по хореография на Мила Искренова и с музиката на режисьора Бойко Богданов.

 

Заглавието е „Възторг и крах на любовта”, но всъщност любовта е само един от няколкото плана в пиесата. Това е епична творба, в която музиката носи патоса и обобщението на социално-историческия план на 20 век. Тя звучи доста революционно, мащабно, като колаж от отгласи от социални сътресения, които в миналото са били причина за огромни размествания.

Пиесата е много дълбока и сериозна, защото се отнася до нашата раздяла с миналото и стремежа ни към хармония и красота, получава се дълбок екзистенциален и метафизичен портрет на преживелите революциите и социалните сътресения на 20 век хора – на поколенията, преживели комунизма, фашизма и изобщо ужаса на тоталитарните системи…

Тук можете да разгледате  фото документация от репетиционния процес на проекта – частично представена като отделна изложба във фоайето на Дом на киното – фотографии: Зафер и Стефан  Галибови

video> COMMING SOON